Witaj na naszym starym blogu!
Nie dziw się, że dawno nic nie napisaliśmy nowego, bo tak jak wspomnieliśmy, ten blog jest stary (nawet starszy od węgla) i jakiś czas temu założyliśmy nowy - ciekawszy i ładniejszy 😄 Piszemy tam nie tylko o Prześwietl.pl, informacji gospodarczej i open data, ale również i o wielu innych zajawkach, jakie mamy jako zespół Transparent Data. Nowy blog z aktualnymi wpisami i całym archiwum stąd znajdziesz tutaj
Kategorie: Ogólnie 17/01/2017

API jednym z 10-u trendów w bankowości na rok 2017

Prędkość z jaką następuje cyfryzacja wszystkich możliwych danych oraz rosnąca potrzeba automatyzacji procesów w biznesie mają również niebagatelny wpływ na sektor bankowości. Jak pokazuje opublikowany niespełna cztery tygodnie temu raport 2017 Retail Banking Trends and Predictions do kluczowych trendów w bankowości zalicza się na obecny moment API (Interfejs Programowania Aplikacji) i zaawansowane analizy informacji.

Raport powstał w oparciu o ankiety, które objęły ponad 760 wywiadów przeprowadzonych w renomowanych firmach z sektora finansów i bankowości z Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Azji, Australii, Afryki i Bliskiego Wschodu. Wspomniane w publikacji predykcje na rok 2017 są zatem podsumowaniem przewidywań praktyków branży na co dzień działających w swoim otoczeniu biznesowym.

Topowym trendem w bankowości wskazywanym przez badaną grupę jest usunięcie punktów tarcia ze ścieżki doświadczeń Klienta (jest to predykcja ponad 54% ankietowanych). Trend ten nie dziwi zważywszy na fakt, że przyjmuje się obecnie iż 78% konsumentów nie decyduje się na zakup danego produktu lub usługi nie przez wzgląd na samą jego wartość czy sensowność, ale przez wzgląd na kiepskie doświadczenia w trakcie poznawania obiektu zainteresowania i podejmowania decyzji zakupowej. Skomplikowane formularze, niezrozumiały i niefunkcjonalny układ strony internetowej czy platformy, brak kompetentnej obsługi – jeżeli klient napotyka trudności w dostępie do informacji i nabycia produktu, nie można się dziwić, że rezygnuje ze ścieżki zakupowej.

Na kolejnych dwóch miejscach z wartościami kolejno 53% i 45%, jako kluczowe dla nadchodzącego roku, uplasowały się: wykorzystanie zaawansowanych narzędzi i metod analizy informacji (wykorzystanie Big Data, Sztucznej Inteligencji i CC, czyli cognitive computing, którego najprostszym przykładem są m.in. aplikacje bazujące na rozpoznaniu rysów twarzy czy głosu) oraz ulepszenia dystrybucji omnichannel (rozwiązań zakładających synergię sprzedaży stacjonarnej i internetowej).

Co najbardziej zaskoczyło autorów raportu, to wskazanie jako jeden z czołowych trendów potrzeby tzw. open banking APIs, czyli interfejsów dostarczających bankom niezbędnych do podejmowania decyzji przetworzonych informacji z publicznie jawnych i dostępnych źródeł. Predykcja ta pojawiła się w wypowiedziach ponad 32% badanych, choć jeszcze niespełna rok wcześniej (raport powtarzany jest rok w rocznie już od 6 lat) jedynie kilka osób określiło API jako kluczowe. Nas trend ten nie zdziwił – wszak społecznie zauważalne jest tzw. “kupowanie czasu” umożliwiające firmom redukcję czasu poświęcanego na manualne wyszukiwanie informacji po to, by wykorzystać zyskany czas na to co najistotniejsze, czyli wnikliwą i dokładną analizę informacji. Zainteresowanych tematem odsyłamy do kilku case studies z projektów API wdrażanych przez naszą technologiczną firmę KLIKNIJ .

W dziesiątce Top Trendów w bankowości 2017 pojawiły się także: budowanie partnerstwa z firmami FinTech (29%), rozbudowa cyfrowych sposobów płatności (29%), dostosowywanie się do regulacji – tutaj warto wspomnieć choćby o RODO, czyli Europejskim Rozporządzeniu o ochronie danych osobowych, które pociągnie za sobą wprowadzenie wielu zmian w sposobach działania nie tylko banków, ale i wszystkim przedsiębiorstw w Polsce i w UE – (18%), badanie zaawansowanych technologii (11%), powstawanie challenger banks – nowego typu relatywnie małych banków, które wykorzystując nowoczesne technologie łamią schematy tradycyjnej bankowości (limit kredytowy ustalany na podstawie m.in. zawartości Twojego profilu Facebook, dostęp tylko przez aplikację na telefon, dużo szybsza decyzyjność itd.) i są dzięki temu w stanie konkurować z największymi gigantami branży (10%) oraz inwestycje w innowacje (9%).

 

Trendy-w-bankowości-2017

 

Źródła i ciekawe linki:

http://onlinebankingreport.com/subscriptions/issue.html?iid=260

https://www.linkedin.com/pulse/top-10-retail-banking-trends-predictions-jim-marous?trk=hp-feed-article-title-like  

https://sessioncam.com/how-friction-destroys-the-customer-experience/

http://www.techworld.com/startups/ranked-uks-new-breed-of-digital-only-challenger-banks-3635411/

Comments are closed.